3 Kasım 2009 Salı

Kış Çayı...Taze zencefil!


Artık alışkanlık oldu...Hemen hemen her akşam demliyorum.
Afiyet olsun, tavsiye edilir...
Zencefilin Faydaları;
İştah açıcıdır,
Antiseptik özelliği kanın temiz kalmasını sağlar,
Mideyi düzenler,
Mide bulantılarını giderir,
Mide ağrılarında ve hazımsızlıkta iyi bir seçimdir,
Bağırsaklarda biriken ve atılamayan gazların kolaylıkla atılmasını sağlar(colic),
Solunum yollarını açar,
kanın yapısını daha akışkan hale getirir(ki bu kalbin daha rahat çalışmaı demektir)
Vücutta sıcaklık ve terleme meydana getirir.
Zencefil gerçekten iyi bir anti oksidandır(oksitleri temizler dışarıya atılmasına yardımcı olur)
Kalp ritminin düzene girmesini sağlar,
özellikle romatizmal rahatsızlıklarda bin yıllardır kullanılmaktadır.
Baş ağrılarını giderici özelliği vardır,
Uykuyu rahatlatır,
Kandaki kollesterolu diğer bir çok bitkiye nazaran daha fazla oranda düşürür,Bu ve buna benzer daha bir çok faydaları vardır zencefilin.

2 yorum:

Esra dedi ki...

Kış aylarında soğuk algınlığa birebir gelen şifali çay, ellerine sağlık

beste dedi ki...

ben tam zencefil kolikim. Hem yemeklerde kullaniyorum recellere mutlaka ekliyorum. Bir bardak sicak cayini icmeden gunu bitirmiyorum ruhuma da iyi geliyor sanki:)Ugrastim ama bir turlu filizlendiremedim