19 Mart 2010 Cuma

Sebze Çorbası...

Kış bitti!!! Kış başında yaptığım bu tarifi ben şimdi yayınlayabiliyorum ancak:(
Tam bir vitamin deposu diyebilirim...Tarif Birsen Annemden...
Malzemelerde miktar yazmıyorum kaç kişilik isterseniz ona göre miktarlarını ayarlayabilirsiniz...Ben 2 kişilik diye yola çıktım ama sebze çeşitleri o kadar çok ki büyükkkkkk bir tencere sıcacık, sağlıklı çorbanız oluyor:)
Malzemeler;
Lahana, pırasa, ıspanak, soğan, kereviz, havuç, sarımsak, domates( Domatesler kesinlikle yaz dometesleridir, yazın mis gibi domatesleri, kış için hazırlanmıştır!!!), Zeytinyağı, et suyu, tuz, kuru nane...
Tarife gelince; biraz oyalayıcı olabiliyor, çünkü bütün sebzelerin sıra sıra robotton geçirilmesi gerekiyor. Özellikle söylemeliyim iri parçalar halinde pişirip piştikten sonrada el blendırı kullanmanız mümkün olabilir ama sebzelerin içinde tam erimeden taneli kalması daha güzel oluyor... Tencerede zeytinyağı, sarımsak, ve soğanları kavuruyoruz, pişme sırası ile sebzeleri rondodan geçirip sıra ile tencereye alıp kavuruyoruz... Sebzeler sularını salmaya başlıyorlar zaten , kıvamını damak zevkinize göre ayarlayacak şekilde, et suyu ekliyoruz. İsteğe bağlı et bulyonda kullanılabilir. Son olarak kuru nane ekleyip pişmeye bırakıyoruz ...Afiyet olsun...





1 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Pembişim ellene sağlık:)