20 Mayıs 2009 Çarşamba

Havuçlu Cevizli Kek Denemesi:)




Yeni bir kek denemesi...


Bu tarifi yemek bloglarından bulduğum bir çok -Havuçlu Kek -tarifinden esinlenerek yaptım. Ama şimdiden söyleyeyim hala aklımdaki yumuşak, işte budur dediğim tarife ulaşamadım. Görüntü, özellikle lezzet harikaaaa oldu...Arkadaşların ve özellikle eşimin görüşü 'kek süper olmuş şeklinde'...



Keki iki değişik şekilde pişirdim. Malzeme sanki kırmızı çiçek kalıba çok gelecek gibi göründü gözüme ve fazladan son anda 3 adet küçük kek pişirdim böylece...Sunumları çok güzel oldu...






Malzemeler:


  • 3 yumurta

  • 1 su bardağı sıvı yağ

  • 3 su bardağı un

  • 2,5 su bardağı şeker

  • Yarım su bardağı süt

  • 1 su bardağı ceviz

  • 1 yemek kaşığı tarçın

  • 4 küçük boy havuç

  • 1 adet limon

  • 1 paket kabartma tozu

  • 1 paket vanilya

  • 1 çay kağından az tuz


Yapılışı:
Tüm kuru malzemeyi; unu, tarçını, kabartma tozunu, vanilyayı , tuzu -hepsini eleyerek- karıştırıyoruz ve ceviz içini ekliyoruz. Ayrı bir kapta yumurta ve şekeri çırpıyoruz, yağı, sütü ekleyip karıştırıyoruz. Havuçları ve limon kabuğunu rendeleyip karışıma ekliyoruz. Daha sonra un karışımını yavaş yavaş ekleyip kaşıkla hepsini karıştırıyoruz.
Kalıbı yağlayıp unluyoruz ayrıca cam küçük kek kalıplarının içine yağlı kağıt ile kapladım keklerin yapışmaması için, ayrıca sunumda çok güzel oldu böylece:) Önceden ısıtılmış 165 derece fırında küçük kekler 45 dk ,çiçek kalıp için pişmesi 1 saattir. Ortasının iyi pişmesine çok dikkat edin . Kürdanla son 10 dk kontrol edebilirsiniz.

1 yorum:

Müge dedi ki...

Sevgili Pembe çikolata :)
Fotoğrafları eşim çekiyor ve profesyonel makina kullanıyor.
Ben bu konuda sana cok yardımcı olamayacağım yani:)
Ama seninde manzara ve gezi fotoların cok hoş. Bayıldım.

Havuçlu kek için benim siteye bir uğra istersen, yaklaşık iki yıldır google şampiyonu kendisi:) Annemin tarifi, harika :)
Çok sevgiler

Müge