24 Mayıs 2009 Pazar

Pazar Kahvaltısından Seçmeler:)



Pazar kahvaltısı için krep yaptım bu sabah (Çocukluğumda bildiğim adıyla 'Akıtma' :)...Çocukluğumdan beri bayılırım, benim favorim sıcakken tereyağ ve beyaz peynirle yenilmesi her zamanki gibiiiii...

Eşim bal ve fındık ezmesiyle
yedi ...Tatlı veya tuzlu her türlü nefis...

Yanında Ahudu reçelini de tavsiye ederim...

  • Tarif çok basit;
  • 1 Su bardağı süt,1 su bardağı un, 1 yumurta, tereyağı,1 çay kaşığı tuz,isteğe bağlı kabartma tozu...

Yumurta ve sütü çırptıktan sonra unu eleyerek karışıma ekleyin, çok iyi karışmış olması çok önemli. Eğer kabartma tozu ekleyeceksiniz unla birlikte eleyerek karışıma ekleyin.Ben ekledim. Tava da isteğe bağlı çok çok az tereyağ veya sevmeyenler için margarin de olabilir eritilir ve karışım bir kepçe yardımıyla tavaya iyice yayılır alt üst edilerek pişirilir. Afiyet olsun:)

Ve tam mevsimi çilek ve erik ...Çok az zaman kaldı bundan sonra güzel çilek bulmak zor olabilir. Gerçi bazı çilekler o kadar hormonlu ki, eski küçük çilekleri özledik...Dağ çileği denilen küçük mis kokulu çilekleri bulursanız sakın kaçırmayın bence...
Erik ve çilek fotoğraflarını çekmek büyük zevk biraz uğraştım ama değdi:)


Hiç yorum yok: