26 Mayıs 2009 Salı

Közlenmiş Kırmızı Biber Salatası


















Çok pratik, yaz kış misafirlerim için hazırladığım bir salata...Tabi kırmızı biber mevsiminde bu biberler ister fırında ,ister mangal kömüründe hazırlanıp kullanım için buzlukta yerini alıyor...Annemler benim için hazırlıyorlar ne kadar teşekkür etsem az:)
Benim kullandıklarımda yine buzluktan çıkardıklarımdan...Tabi konservelerde var ben hiç denemedim ama uygun olacağını düşünüyorum.

Kırmızı biberin kullanım alanı çok ...Tazesini yemeklerimde, böyle közlenmiş olanları salata veya kahvaltılık olarak hazırlayabilirisiniz. Annemin kahvaltılık olarak hazırladığı zeytinyağı ile hazırlanan buzdolabında saklanabilen benim çocukluğumdan beri sevdiğim bir tarif vardı. Ama şuanda tam olarak hatırlayamadığım için kahvaltılık tarifi başka bir zamana kaldı.


Salata için Malzemeler;

  • 5 Adet közlenmiş kırmızı biber
  • 1 Adet domates
  • 3-4 Diş sarımsak
  • Maydanoz
  • Limon
  • Zeytinyağı
  • Tuz

Yapılışı; Biberler şerit şeklinde doğranır, üzerine kabuğu soyulmuş domates küçük küçük doğranır, kıyılmış maydanoz eklenir. Sos olarak sarımsak, tuz , zeytinyağı karışımı üzerine gezdirilir. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok: